Kycklingmamma!

Nu har jag blivit en äkta kycklingmamma! Tre av äggen har kläckts och ett fjärde är på väg och jag måste sitta vid datorn för att inte nervöst vanka vid kläckaren för att se hur det går för den. Hoppas den klarar sig ut nu så jag får fyra dunbollar. Ingen vidare utdelning på 24 ägg egentligen men bättre än inget. Har fotat en hel del men bilderna får ligga kvar i kameran ett tag till. Bvå brahama och en isbar har kläcks o den som kämpar för att ta sig ut är också en brahma
Börjar redan undera på vilka jag vill ha i nästa omgång. Maraner ör de vackra, mörkbruna äggen o så ett par isbar till kanske? Har hittat en hönsuppfödare i växjötrakten som har stora kochin i en vacker färg men hon skickar inte ägg så jag får försöka få vägarna förbi men det lär ju inte bli på nån månad ännu.
Tre doser kvar på dotterns pen ecelinkur nu, skall bli skönt att slippa bråka om nyttan med medecin...

Å ikväll är det schlagerspektakel med... kan inte påstå att jag har några högre förväntningar, det har varit en rätt trist historia hitills...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0