nya vindar


Äntligen en paus i värmen... blåser så jag undrar om nya växthuset skall flaxa sin väg men hitills har det stått kvar snällt även om det fladdrar i plasten. En pytteskur under natten har stoppat allt dammande men det får gärna bli en ordentlig blöta med, det behövs ute i markerna...
Sen är sommaren välkommen igen!
jag sitter o filar på ansökningspappren, lyssnar på Pontus o amerikanerna (blir lite lätt nostalgisk) och när jag jobbat på o kan skicka in minst en ansökan idag så får jag läsa lite. Håller på med Arnaldur Indrassons Vinterstaden, den hade jag som ljudbok när jag krockade med bilen men jag vet inte om det skall vara ett gott betyg eller inte? Måste ju iaf få läsa klart den men jag har dåligt tålamod med ljudböcker om jag i princip inte sitter fastspänd utan annat val än att lyssna... så nu blir det vanlig bok igen.
Håller på att fila på min "vill läsa"-lista. den sväller i en rasande takt  som jag inte hinner med att beta av. Jag har ju dryga två år när läsningen inte har fått ta samma tid även om jag kunde sitta o läsa samtidigt som jag ammade under första halvåret.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0