Människohamn

Jag har väntat några veckor på att det skulle bli min tur... o när jag väl kunde hämta ut den på biblioteket var jag tvu ngen att vänta tills städning o midsommarfirande var avklarat. Men imorse var det dags... Lite trött o bakfull kunde jag sätta tänderna i John Ajvide Lindqvists senaste bok. Jag gjorde det med en lätt bävan. Mina förväntningar var skyhöga kan man säga, jag har verkligen gillat det han skrivit tidigare och även om jag hört positiva omdömmen om den visste jag ju inte säkert om jag skulle tycka om den. Men nu har jag läst hela dagen, med avbrott för sånt som att äta, och nu är den utläst... och jag vill ha mer! Jag gillar verkligen hans sätt att skriva och jag känner att det finns en hel del i den här boken som jag kommer att go o tänka på ett tag. Skräcken finns där men mer som ett smygande hot, jag har läst den med glupande aptit men är lite sugen på att läsa om den senare o släppa fram den lilla litteraturvetaren som fått fäste nånstans i mitt bakhuvud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0