flyg fula fluga flyg!

jag jagar flugor... nog för att jag gillar att omge mig med djur men jag vill helst välja själv. Jag tycker inte om att bli uppäten av mygg o fästingar o jag vill inte dela med mig av mina odlarmödor til slempatrullen (aka mördarsniglarna) och jag vill inte ha flugor som försöker landa i håret, maten eller på datorskärmen. En fluga är ingen sommar och tack vara ankorna o bondens dynghög är det GARANTERAT sommar nu... väldigt mycket sommar för det är väldigt mycket flugor. Klisterremsorna med fluggift som jag satt upp i fönstren verkar inte bita på dem, kanske har de legat för länge så kraften har gått ur dem. Det ligger inga döda flugor i fönsterkarmen efter mer än två veckor o det brukar funka bättre än så. jag har startat krig, jag har flugsmällor i varje rum, iaf  tills barnet lägger dem någon annanstans och jag har döda flugor i tangentbordet. Yaks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0