återhämtning

gårdagen var rätt seg, barnet vaknade tidigt o jag kravlade mig upp men tillbringade större delen av dagen i soffhörnet i sällskap av boken. Av nån anledning så hade jag huvudvärk med, det kan väl aldrig ha något at göra med likören? Troligen mer med vätske- och luftbrist, eftersom jag har ungefär samma symptom idag. Har bara varit ute o tittat till djuren men om det slutar strila ner så kanske jag vågar mig ut... Borde väcka barnet med, hon har tagit en rejäl tupplur idag och borde nog gå upp så hon orkar lägga sig sedan (typisk föräldralogik?)
Är lite orolig för hur det går med katten, prognosen är väl inget vidare med de taskiga levervärdena men eftersom han är pigg och aktiv trots det så tycker jag att det är värt att försöka med diet och hoppas att han kan få en hyfsad sommar iaf. Har svårt att skiljas från honom med eftersom han på nått sätt är en av länkarna till ett liv då jag inte var moderlös (hm, det lät som en kioskroman). Men han fanns ju med då och har han klarat sig i fjorton år trots rätt många strapatser så är det väl värt att kämpa på lite. Iaf så länge han inte själv verkar tycka att livet är trist. Fast dietmaten gillar han inte och det är svårt att hejda vanan att ge små smakbitar av ost, skinka och annat gott. Skall få tag i torrfodervarianten av dietmaten o se om det funkar bättre. Nu slickar han iaf i sig lite burkmat även om allt i hans upsyn frågar vad det här är för dumma idéer. Till råga på allt drog barnet honom i svansen idag. Stort rabalder, barnet fick skäll och stortjöt o katten gömde sig förorättad under soffan. Till sist redde det ut sig, barnet o katten är sams igen (eller iaf väpnad neutralitet). Barnet klarade sig utan en skråma för det är en snäll kattherre som sällan tar till vapen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0