Pool

Skönt med något svalare väder idag. jag har haft riktigt ont av värmen några dagar nu... benen har svullnat upp o mina fina åderbrock gnäller högljutt när jag försöker använda benen i någorlunda normal utsträckning... bara att inse att man börjar bli tant?
Vi köpte en pool i fredags, har gått o pratat om det ett tag men nu sålde de ut till halva priset o då ingick både pump (av skitkvalitet) och överdrag. Dock  är den enorm... Så att få i ordning den var lite spännande. A: karfongen gick inte in i bilen utan att fälla sätet... sätet kan inte fällas med barnstolen i baksätet. barnstolen kan inte vara i framsätet för där är det airbag (o efter min krock i våras kan jag bara undra hur i h-vete man skulle kunna riskera att den smäller av med det dyrbaraste jag har sittande framför). Det slutade med att barnet o jag fick ranta runt lite extra i stan medan sambon körde hem kartongeländet... som naturligtvis visade sig bestå av flera mindre kartonger så problemet skulle kunna ha lösts på ett mindre svettigt sätt. Nåja, jag lyckades få suchi med hem på kuppen så jag klagar inte så mycket.
Sedan går det åt mycket vattenför att fylla eländet.... första dagen fick vi ihop till en bottenskyla på fyra cm ungefär... men det var rätt gott att ligga där o plaska iaf... Nu har vi fyllt den o det är tämligen iskallt vatten men det har varit en fördel när det varit som varmast. Väl kallt för barnet dock. hon fördrar att sitta på poolstegen -iförd flytväst - och kommendera sina föräldrar till att bada o göra underhållande konster i vattnet. Dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy maammaaaa, dyyy!!! (dyk). Vem behöver delfinarium när man kan regissera sina alldeles egna vitvalar?

Kommentarer
Postat av: Sonja

Underbart med egen pool. Låt barnet kasta plastringar åt er som ni kan simma och hämta åt henne ;)

2008-07-31 @ 23:45:05
URL: http://sonjac.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0