Kolmården

Efter att ha pratat om det ett tag kom vi iväg till Kolmården igår. Inte världens bästa timing att åka när det är värmebölja o hur mycket folk som helst... Blev rätt bra när vi väl köat oss in men jag är inte så imponerad på det stora hela. Vi struntade i safarieparken eftersom vi inte visste om vi skulle hinna med den när vi kom lite senare än det var tänkt vilket kanske var ett taktiskt misstag.
Häftigt var det att stå öga mot tigrar och delfinerna är ju spännande att se (men H tyckte att delfinshowen var RIKTIGT läskig) men annars kändes det som jag lika gärna kunde hålla mig till Borås djurpark. särskillt som jag missade tapirerna igår. Undrar fortfarande vad de hade gömt dem? Hittade hagen men ingen tapir.....
De största nackdelarna, förutom den långa resan, var att det är snordyrt , att snabbmaten är långsam och att det är svårt att hitta skugga när man köar till delfinshowen.... 

Rolig utflykt iaf o vi hann med att köpa polkagrisar på hemvägen *s*


Tigerkontakt... H backade undan från glaset för de såg lite för hungriga ut i hennes smak.... men där var det iaf glas emellan till skillnad från hos de otäcka delfinerna som var lösa...

lite roligt var det att se noshörningar som rörde sig med...

Sån här åkte vi med. Det var inte så otäckt som jag minns det men hög det var det! Barnet tyckte dock det var jättefestlligt och vinkade till träd o folk om vartannat.


Kommentarer
Postat av: Linda

Ni verkar haft en trevlig dag trots allt!

2008-07-24 @ 20:29:36
URL: http://lindaspysselblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0