Böcker A till Ö - P

Malin går vidare med den nya bokutmaningen.  För min del var det lättare den  här gången än förra även om en ny kategori tillkommit.

Andra bokstaven ut blir P. Utmaningen är att nämna en bok OCH en författare på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om vi ska hänföras eller skrämmas bort. För er som vill finns också kategorin litterär karaktär att lägga till.

P
å västfronten intet nytt (E M Remarque) för att den var en av mina stora läsupplevelser i högstadiet. Läste om den i gymnasiet men sedan har det nog inte blivit av. Är kanske dags igen snart.
Peter Pohl för hans fantastiska ungdomsböcker. Jag minns att "Alltid den där Anette" gjorde stort intryck på mig, likaså "jag saknar dig, jag saknar dig" . Storheten med "Janne min vän" har jag inte sett förrän betydligt senare.
Paige - hjältinnan från "dimestore magic"  (Karen Armstrong) som jag offrat natsömnen för tidigare i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0