böcker a-ö, bokstaven B

Malins bokutmaning fortsätter. Fjärde bokstaven ut blir B. Utmaningen är att nämna en bok OCH en författare på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om vi ska hänföras eller skrämmas bort. För er som vill finns också kategorin litterär karaktär att lägga till.


the Beekeeper´s Apprentice -Laurie R King Första delen i serien om Mary Russel o hennes mer kände partner Sherlock Holmes. Finns på svenska under namnet drottningfällan men sedan finns bara del två översatt till svenska. Jag vet inte riktigt vad som gör det men jag är såld på den här serien o tycker att den är charmig. Väntar med spänning på ännu en del.
Bang =Barbro Alving. Jag tycker att det är fantastiskt hur stora delar av hennes kåserier som håller än idag, jag kan sitta o fnissa när jag läser fast en ett o annat kanske inte klarat tidens tand lika väl. rekomenderas!

edit; måste nu lägga till Barnet, som Bang kallar sin dotter för i kåserierna... då har jag ju fått med den punkten med även om det tog nästan en vecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0