såja...

Då var vi på väg in i ekorrhjulet på allvar... barnet har avverkat första dagisveckan enligt schema och skall vara färdiginskolat (hon kommer tills vidare bara att gå tre dagar om jag inte får jobba). Jag är inskriven på förnedlingsförmedlingen och håller redan på att bli vansinnig på deras översittarattityd. Nu har de börjat diskutera att försäkringskassans arbete skall granskas, fortsätt med AF när ni ändå är igång säger jag... snacka om maktmissbruk. I mina ögon är det orimmligt att de skall fungera som kontrollanter - låt de ägna sigåt att förmedla arbeten och hjälpa folk att hitta ett jobb istället för att förnedra folk och förutsätta att alla arbetslösa är det eftersom man är för lat och oduglig för nått annat. skitskallar... bläh!
å så skall det storma igen... preciiiiiiiiiis vad man längtade efter?

Skönt iaf att jag tog barn o hund o rymde ut till mormor i veckan, alla inblandade mådde nog bra av det även om varken jag eller barnet tyckte att sängen var bed nog för två (nästa gång får det bli en extrasäng bredvid så dottern och jag kan sova bättre). Ibland behövs det inte så stora saker för att ladda batterierna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0