nyårsdagen

Är väldigt nöjd med vårt nyårsfirande (även om jag önskade grannhusets föräldrarfria fest dit pepparn växer). Vi hade trevliga gäster, åt god mat så magen stod i fyra hörn. jag fick ha mina skinnbyxor (länge sedan sist) och lyckades få mig ett glas champange till tolvslaget.
Barnet var otroligt välartat nästan hela kvällen. Käkade förrätten (räkcoctail) med rätt gaffel, åt huvudrätten (oxfile med potatisgratäng) utan bestick och spottade ut efterrätten (citronfromage)med eftertrycklig besvikelse. Hon hade nog tänkt sig nått godare så hon fick en glass istället. Barnet måste ju också få en trevlig middag. Blev lite chokladfläckar på klänningen men duken klarade sig bra, iaf på barnets ända av bordet... Halv tolv hade dottern bytt till pyjamas och däckade motvilligt för att sedan soa sig igenom både raketer och vårt singstarskrålande.
De kryllande, stupfulla runt tjugo-nånting från grannhuset yrade över till oss  med ett par man vid raketerna och senare kikade jag ut till cigarrökarna och hittade en aspackad kostymklädd gosse som sluddrande förklarase att han "inte hittade skålen" och gestikulerade mot den tomma flaskan i handen. "du menar korken?" frågade M "ja, ja... schak schamma!"
Vi gick in och sjöng singstar och åt chips tills jag insg att jag måste upp o försöka sova eftersom barnet nog inte skulle vara så segt dan därpå. Hörde en gosse stå o prata i våran trädgård när vi lgt oss så bad honom gå o pissa någon annanstans. Undrar just om föräldrarna har en aning om hur packade barnens gäster brukar vara på festerna?  Det artade sig till slagsmål senare på kvällen men jag tror det löste sig, de lugnade ner sig och vi fick sova... förutom att barnet var snorigt och sov krattigt och att både jag och sambon var uppe och släppte ut hunden som inte mådde bra (det syntes på mattan såg jag sedan på morgonen, yaks!). katten passade på att komma in när allt var lugnt o skönt igen och så småningom blev det morgon igen...
nu har vi nästan fått undan all disk, inklusive arvegodset som måste handdiskas...
Det är den första januari, dags att lära sig skriva 2008 och ute ligger ett tunt snölagersom pudrat florsocker. Ett nytt år och jag hoppas att det skall bli ett fint sådant.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0