helg och nostalgi

har flängt runt som en dåre halva dagen... tror att både dottern och jag tycker att det är skönt att det är helg och dagisledigt. även om det gått bra så märker jag att hon tröttnade lite på det här med att bli dumpad och dagis blev mindre intressant. tror det blir bättre när vi skall köra med tre dagar i veckan så hon hinner vila lite emellan och vänja sig. Hon har inte gråtit någon av dagarna jag lämnat men kör preis samma taktik som hunden, tittar anklagande på mig och hela uppenbarelsen säger "kan du med att gå ifrån mig och LÄMNA mig HÄR?". Inte lätt för mammahjärtat!
Märker att hon är lite extra klängig en period efter och behöver tanka närhet och känna att vi finns där... Sedan är det full rulle igen men framför allt märker man att hon är helt uttröttad för hon SOVER plötsligt, två nätter i rad har hon sovit hela natten i sin säng utan mer än några gnyende i sömnen. lilla skruttan! Man vet ju själv hur utmattad man blir om man börjar på nytt jobb
Har hämtat min äggkläckare och lite annat kul hönsrelaterat idag, inte prövat den ännu. Har ju inga äg att kläcka ännu men jag skall testa om basfunktioner som värme och vändning etc funkar... Bäst att veta det innan jag lägger ut 300 spänn på ägg...
Scrapingen har jag inte rört på ett tag men jag börjar känna suget komma krypande, får väl sy färdigt de dj-la gardinerna så bordet blir ledigt? kan inte säga att jag är direkt nöjd med den jag fick klart i veckan... jag kan minsan få det rakaste tygstycke att förvandlas till en sned gardintrasa... *morr* Får bli rik så jag har råd att anställa någon för att sy gadiner... o städa... och tvätta. Kan tänka mig att anställa någon för att snickra åt mig med... fast först skulle jag ju ha jobb kanske? Och byta karriär för biblioteksjobb lär man ju inte bli miljonär på...
Såg i förbifarten att en skola jag jobbat på tvingats stänga pga bråk och skicka hem eleverna... Inte helt förvånad faktiskt (även om det inte är samma ungar som när jag jobbade där)
Men det var inte det som jag blev nostalgisk av... satt o småglodde på "lets dance", upptäckte att jag inte fattade vad hälften av deltagande kändisar skall vara kända för? Måste vara åldern? Några kände jag igen, jag hade inte fattat att Richard Herrey var med, TÄNK vad jag var kär i honom när jag var tio? Med ett lätt rosa skimmer i blickan kan jag så smått ana varför även om han var både yngre och snyggare då *s*

Kommentarer
Postat av: Ylva

Kolla in bloggen av Joppe som kommenterat hos mig, den verkar vara något för dig: http://joppelito.blogg.se

Jag känner igen alla i Let´s dance i år, tyder på att jag är uppdaterad i skräpkulturen.

2008-01-26 @ 12:45:03
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0