vänta,vänta, vänta....

Åhhhhhhhhhh... vad segt. Sitter och kollar mitt väntade pakets väg hit. kan säga att det tar sin lilla tid. igår kväll hade det iaf sorterats i Örebro, imorse i Göteborg.... och nu vill jag att det skall vara anlänt till lilla postutlämningsbutiken... *morr*vilken tid det tar!
Som en bonus har mitt paket med såbrättenoch anat nödvändigt kommit, till sama ort men en annan butik. *morr igen*
Nåja, det är bara att morra, sucka och vänta, vänta...
Sedan skall äggen ligga tre veckor i kläckaren men då kan man iaf gå och kika lite på dem (och sitta där typ dygnet runt sista dagarna om jag känner mig rätt) Får hoppas att de är bra packade och klarat resan fint.
Nåja, finns saker att glädjas åt så länge. Barnet piggnade till rejält efter tuppluren igår, vi ställde oss och bakade semmelbullar och nån form av muffins så vi kunde fika hela kvällen. Idag fick det bli dagis på vinst och förlust, det hade inte varit några problem och hon hade hängt med som vanligt, käkat broccolisoppa med god aptit och tagit en tupplur innan jag kom och hämtade.
Ute skiner solen och trädgårdsdrömmarna kryper närmare igen, imorgon är det fredag och jag har nästan lyckats städa vardagsrummet (vilka förråd av klossar som barnet ordnat under soffan!)
Jag tror jag skall ta och börja kolla krukväxterna snart, är nog en hel del som önskar sig ny jord där. Kanske kan ta lite hoyaskott och sätta på rotning så man har lite att byta med när suget sätter in. Fick en katalog med vårnyheter från slöjddetaljer och det slog mig att jag nog borde scrappa någon dag när barnet är på dagis och jobben färdigsökta för dagen... Fast då måste jag sy färdigt gardinerna först och det lockar liksom inte, hallgardinen jag skulle sy blev inte direkt rak och presentabel trots allt mitt slit.
Nepp, nu måste jag nog gå in och kolla -för femtielfte gången idag - om paketet rört sig igen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Kommer du och fixar mina krukväxter med. Lovar att du kan få dreggla på sillen med. *s*

Nä men det var bra att du påminde mig om att de med ska skötas om. Fast iofs så ska jag inte röra vissa i alla fall.

Som impen som faktiskt stormtrivs och än så länge hänger "knopparna" med.

Vill ha en uppdatering ang äggen sen med! :P

2008-02-07 @ 22:32:03
URL: http://lindaspysselblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0