snor och drömmar

jaha, dagisbacillerna anfaller... Barnet har snorat större delen av veckan, började hosta i fredags och nu har bacillerna (ja, ja... jag VET att det är virus vi snackar om)hunnit ta itu med mig . Lagom kul och jag hoppas vi är pigga imorgon eftersom jag har en hel hög papper att gå igenom kring jobbsökande, a-kassa och annat. Måste snoka lite om vilke personer det kan löna sig att fiska jobb hos med. Alltid lättare om man vet vem man skall prata med.
Annars har jag äntligen bestämt mig för vad kläckaren skall fyllas med. Äggen är beställda och jag hoppas att hon hinner skicka dem redan denna vecka. Skall bli SÅ spännande! Funderar på myskankor med men de lär vara krångliga att kläcka? måste ta reda på lite mer först känner jag men det lär ju finnas tid att grubbla...
Såg en blommande snödroppe vid husväggen redan förra veckan, då började det klia i fingrarna för att få börja odla. underade på att sätta några kärnor från blodapelsin men innan jag hann bestämma mig hade sambon städat bort dem. Som tröst beställde jag pluggbrätten och la en - starkt nedbantad - order hos konässörklubben samt har börjat fundera på allvar över vad vi skall odla och vad som är rimligt att hinna få iordning. Sedan kom haglet igår och pltsligt kändes våren lååååååååååååååångt borta. Suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0