Äggen

Blev riktigt sur när det visade sig att mina beställda ägg var större än nått slags hönsäggsstandard? Hade ju inte köpt tjugofyra stycken om jag hade vetat att det skulle bli så trassligt... de fick inte plats i kläckaren egentligen men efter att sambon byggt om lite såkom alla 23 som överlevt transporten ordentligt på plats... Då visade sig att de dessutom är för breda, suck, den automatiska vändningen funkade inte eftersom äggen kilade fast sig mellan avdelarna och lågg still. Nu har jag kopplat ur och går och vänder dem för hand, mysigt på sätt och vis men samtidigt blir man väldigt låst när man skall vända ägg minst två gånger om dagen. Nu har de iaf legat en vecka i kläckaren snart, imorgon skall jag nog försöka lysa dem och se om jag kan se ifall det är nått på G. Som en lite tjuvtitt. Tempen är stabil iaf , äggen är vackra och nu skall jag försöka få in en bild här med...


image9

Brahma         Isbar         Faverolle

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken färgskillnad det var på äggen.

Häftigt att få se det live. Men väldigt dåligt med kläckaren!!

2008-02-14 @ 22:08:03
URL: http://lindaspysselblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0