kalkonen ingen kalkon...

åh, har just glufsat i mig sallad med parmaskinka, parmesan o cocktailtomater, följt av kalkonbröstfilé med en fylning av philadelfiaost, valnötter, soltorkade tomater, basilika o persilja ihop med pressad potatis o sås. Inte dumt alls! O nu har dottern beodrat fram glassen. Antar att hon är rädd att somna ifrån den annars? Inte dåligt a en sån liten att hålla sig aken för en sen trerätters...
Själv har jag dessutom fått kaffe o ett glas likör med o till tolvslaget blir det ett glas champange. 
Dessutom har hela familjen riggat upp sig i finkläder, så lite bättre prestation än julafton ble det (då kom jag aldrig ur morgonrocken).
Fast jag kan tycka att för mig försann lite av magin med nyårsaftnar när mamma dog... det blir liksom inte samma bländvita hopp fullhet när man lärt sig hur snabbt livet kan förändras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0