Jag gör allt för mina ankor?

Fast att baka lussebullar åt dem var väl att ta i? Måste ha haft fel temperatur på degvätskan för det jäste aldrig som det skulle o smakar därför inget vidare. Gillar i grunden inte torrjäst annat än som back-up men nu hade ittrorna lånat både jäst o diskborste så torrjäst fick duga. Ankor o höns kommer iaf att bli glada o dottern uppskattar nog ett extra bak. Får komma ihåg att köpa mer saffran bara. Måste ställa mig o slänga ihop den obligatoriska fruktkakan med. Det är ingen annan som vill äta den men då får jag ha hela själv. Den skulle egentligen ha arit klar redan så den han ligga till sig innan jul men det skall nog räcka.
Så kul att se ankorna nu när de har hittat dammen vi grävde.  Tror alla var i o badade idag. Får väl hoppas att man kan hitta ankspekulanter så jag slipper nacka smågossarna till vårens hormonstormar...  Kan inte behålla alla ungherrarna för då blir det kaos. Planen är att ha kvar tre hannar o dela upp damerna emellan dem för att se om man kan få lite urval på ällingarnas färger till sommarn.
Surfar blocket o drömmer om att utöka menageriet.... Undra om man kan sätta upp ett gäng Linderödsgrisar på önskelistan eller kommer tomten att leverera dem som julskinka då? Får vill jag ha med men där är jag inte säker på ilken ras... Leichester, finull, gotlandspälsfår eller roslagsfår? Eller nått helt annat? Sen måste jag ju ha en katt med, lär inte få tillbaka min gamling. Jag tror ju att han kände att han ar på äg att bli sämmre, trots den snordiyra dietmaten, och alde att gå o lägga sig på nått lugnt ställe. Hade hoppats att jag skulle hitta honom så man isste säkert men det erkar kört... Nu säger jag att det är tå saker som gäller, det skall vara en jagekatt som kan hålla efter möss o äckelråttor, och jag skall välja själv - inte bli pådylad... Tror jag ill ha en randig faktiskt... men jag vet äl hur det blir. Första ulltotten man får tag i  förhäxar en totalt...

Kan ni fatta att det är 23 dagar till jul???? Jag har fått upp lite adentsstjärnog o nån ljusstake. Står för mkt blommor i fönstren på de flesta ställen för att man skall få plats med annat än stjärnor. Första a mina tre köpta hyacinter har slagit ut o det doftar ju så ljuligt (och starkt)


Kommentarer
Postat av: Ylva

Ja, det var kreativt av dig att ta torrjäst i stället för diskborste ;-)

2008-12-02 @ 13:27:33
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Linda

hehe det låter som dina dagar är riktigt händelserika! :P



Och drömmar ska man alltid ha ju! :P

2008-12-02 @ 21:33:39
URL: http://lindashusablogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0