hård vecka

igår kände jag efter om jag var för sjuk för att jobba... det var jag inte för även om jag hostat halvt ihjäl mig i helgen o fortfarande låter som en sanatoriepatient mår jag hyfsat, altså blir det till att knoga på sista veckan med.. (semester, semester, semester!) Eleverna ar nästan glada att se mig eftersom biblioteket varit stängt på grund av sjukdom
idag har jag ätit jullunch på skolan, imorgon slutar eleverna (frid o ro!) o det ryktas om tårta till eftermiddagsfikat. På torsdag räknar jag med att jobba undan högar o sedan blir det jullunch igen, utanför skolan den här gången. Enligt dem som arit med förr så är det vansinnigt gott  där. Fredag så är äen lärarna utfugna på jullo o det irrar bara runt örig personal. Jag skall softa med att sortera det sista a mina högar o annat småplock samt skriva rent mina bokpratsanteckningar. Sedan visar jag mig inte i skolan förrän nästa år när terminen börjar 
men jag kommer att jobba likt förbannat för jag har burit hem en jättehög ungdomsböcker o kommer nog att läsa en del. Tror att jaghar rätt mkt lästimmar utöer min lästid redan som det är, undra om jag kan få rektorn att betala för det med? (ja vadå? på julen får man önska sig orimliga saker... så det så!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0