ett anfall av huslighet

idag har jag gjort små köttbullar avsedda för julbordet. Det blev inte riktigt som jag villa ha det men Ok smak iaf. Övning gör mästaren sägs det ju...
Dessutom vågade jag mig på pepparkaksdegen jag slängde ihop i helgen. Smaken var inte som jag ville ha den men det blev en lättarbetad deg som passade utmärkt till de rätt tjocka pepparkakor jag ville baka nu. Hittade ritningar till ett lovande pepparkakshus o har gjort en arme till att hänga i gran och var man nu vill ha dem. Återstår bara att montera ihop sjulet... funderar starkt på lim bara för att slippa bråka med kristyr som inte härdar eller få smält socker över hela köket....

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har gjort pepparkakor och ätit upp alla med. Får nog baka en ny sats! Pepparkakshus har vi struntat i nu ett par år, men förut var det jätteviktigt och det skulle ABSOLUT klistras med socker.. annars kan man ju inte äta upp det på nyårsdagen juh.

2008-12-16 @ 22:20:15
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0