bara en dag kvar nu!

Nu återstår det bara en arbetsdag. har altså överlevt en hel termin nu!  duktig mig!
Idag var det julbord, eller jullunch om man skall vara noga. Hjälp vad jag har ätit! Fick nått vuxenhetsanfall o bestämde mig för att smaka på ett o annat som jag  vanligtvis flyr skrikande ifrån. Så nu har jag ätit en kvadratcentimeter sylta. Inte så otäckt som jag ville ha det till men defenetivt ingen favorit heller. Sill var de rätt dåliga på tycker jag...  Men som sagt hittade jag mkt annat att proppa i mig. En väldigt god varmrökt lax till exempel. Fråga mig inte hur jag lyckades få plats med att proppa i mig ris a la malta efter det... o godis! fast den sista chokladfudgen började kännas farligt nära "en lövtunn mintkaka"
Hade en konversation om traktorer med bordsgrannen. Traktorer är inte mitt huudämne så jag kunde inte tala om så mkt mer än ilken sorts traktor det är sambon har - o det tyckte jag var rätt bra koll iaf. Överförde raskt konversationen på att handla om ankor. Talade om för honom att de var ju tvugna att ha djur med så de ble bönder på riktigt. hjälper ju inte med bara traktor.. o att han kunde få köpa ankor av mig så jag slapp nacka alla gossarna.
Sambon skulle äta julbord med jobbet idag o dottern har fått julmat på dagis... Hon hade inte varit SÅ imponerad
dags att skriva milslånga handlingslistor inför helgen nu...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hoppas helgen blir lugn hos er trots allt inför julen..

Skönt med jullov för dig. Har du en tjänst där på skolan nu el?

Idag kläcks flera kycklingar och nu precis hörde jag här på golvet där kläckaren står att det knackade rejält och ett långt piiiiiip kom. mysigt



Ha det så bra

2008-12-19 @ 10:06:44
URL: http://batslycke.blogspot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0