Ännu en helg

Väninnan C kom på visit i fredags, det är så skönt med vänner som man känner väl nog för att säga "kom gärna hit o fika men jag är skittrött o orkar inte vara trevlig"... "samma här" säger hon o så ockuperar vi varsitt hörn av soffan o sippar på våra tekoppar  medan vi avhandlar Saker Av Stor Vikt.. Typ vilka secondhandaffärer i Borås som är värda ett besök om man nån månad har en krona över och hur synd det är om oss som är underbetalda o missförstådda kulturarbetande genier samt vikten av att ännu halvsovande kunna peka ut en lårbensformad slipsten.
Barnet kvittrade nöjt o skötte sitt ända tills hon fick ett hysteriskt gråtutbrott när hon inte fick följa med C på toaletten men även den stormen passerade någorlunda smärtfritt.
Igår var vi hos S och M och bakade pepparkakor, kokade knäck och gjorde marsipangodis. Himla trevligt o H visade att hon övat flitigt på pepparkaksbak på dagis, hon hade full koll på ad det gick ut på och valde o vrakade bland pepparkasformarna (jag har en rätt gedigen samling som tenderar att växa varje år) 
Har ändå svårt att fatta att det snart är jul... Nästa lördag är det lucia, dagen innan så blir det Demian i Göteborg o veckan efter blir det julbord med jobbet o någonstans mitt i allt skall man hinna städa.Men det är en värdslig fråga...
sambon har raskt inesterat skatteåterbäringen så nu har vi tagit ett steg närmare bonderiet när vi har traktor. Att vi behöver femtielva tilbehör för att kunna sköta ens gärdet kan i ju bara förtränga just nu?  
Jag gjorde blygsammare investeringar o klickade (äntligen) på köpknappen inne på adlibris. Stuvade om lite o  med gratisfrakten o ett litet presentkort kom jag undan med 420 kr. Ett paket med de fyra första delarna i Anita Blake-serien (L K Hamilton), Har gett upp att få tag i Laughting corpse på fjärrlån inom överskådlig tid. Får försöka förtränga att jag råkade köpa en mitt i serien för ett tag sedan. Den första Sukie Stackhouse-boken, Dead until dark , (C Harris) o så efter tips från bloggen Calliope books även Moon called (P Briggs). Spännande! Med lite tur anländer de innan jul o så får sambon gömma dem för mig tills man kan förtränga plikterna runt julen o försjuka i läskoma.
Fast först är det två veckor kvar bland jullovslängtande elever o lärare... Har bokat upp ett antal bokprat den här veckan, får problem om jag lyckas sälja in böckerna till eleverna för då får jag svårt att hitta så det räcker till sista gänget men isf är det väl ett angenämnt problem egentligen... bra fobiträning med med tre klasser på samma dag kan jag omöjligt nojja lika mkt inför varja gång. Så kommer Y på fredag! det hör till belöningssidan iaf men jag kommer nog att vara en aning trött på kvällen om vi har varit uppe sedan inan sju för lussefirande på dagis... Fast jag kanske skall försöka förbereda lite genom att inte blogga mitt i natten?

Kommentarer
Postat av: Sonja

Jag tycker det är lugnt och skönt att blogga mitt i natten jag ;)

2008-12-08 @ 15:09:05
URL: http://sonjac.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0