TIO!

Tio små ällingar har hon fått Kajsa. Två ägg ligger kvar o ett fick jag städa bort för ällingen där hade inte klarat att ta sig ut. Hon skulle promt ha ut dem idag men det är ju så högt för små ällingar... de kom ut men inte tillbaka in så till slut föste jag in henne med hjälp av en trasmatta som jag sedan parerade hennes utfall med samtidigt som jag plockade upp alla ällingar o släppte dem till henne - kändes inte som någon av parterna var nöjd med det... Nu har jag satt kompostgaller runt bägge kärringarna så kan de inte slåss så lätt o förhoppningsvis släpar inte kajsa ut sina små nått mer idag. Hon var sur på mig när jag inte släppte ut dem ur rastgården men jag vill inte ha ut alla små kantarellfötterna under skatornas ögon ännu.
Skall försöka fota dem medan de fortfrande är så små o bedårande men naturligtvis är kamerabatteriet stendött när man behöver det.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Jag får gratulera. Du måste bara fota dom små liven. Kul som sjutton. Tänker du sälja några senare? 13 ankor är ju rätt mycket va ;)



Ha det bäst! /Sonja

2008-08-12 @ 23:43:57
URL: http://sonjac.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0