kräftskiva, snor o nervositet

Fantastiskt trevlig kräftskiva i lördags. Barnet var i sitt esse. tjöt av förtjusning att kräftorna hade klooooooooooooor! klo är ett av de roligare nya orden hon har lagt sig till med En annan av hennes favoriter är skål så hon skålade rundligt med allt o alla runt bordet tills den ömma modern fann sig nödsakad att påpeka att "på dagis skålar man inte" fö annar svete sjutton vad de kommer att tro om oss? ;-)
Jag blev dyngförkyld dagen efter o nyser och snörvlar med en hals som kliar. Stackars, stackars mig!
o så är jag nervös, jag kanske får jobb men först är det väl lönetjaffs som gäller (jag vet ju var min smärtgräns ligger, kan inte sälja mig hur billigt som helst) o jag har haft telefonkonferans med morbror A för att bolla om min uppfattning om vettig lön stämmer med verkligheten. Inte lätt att tänka jobb när man varit borta i två år.. hur i h-vete skall detta gå?   


Kommentarer
Postat av: Sonja

Ha! ha! Gissar att det blir skålande på nya dagiset ändå ;)

Jag håller tummarna för nya jobbet, hoppas du får det och får betalt också.



Ha det bra! /Sonja

2008-08-26 @ 00:09:48
URL: http://www.cygnel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0