Böcker, bokstaven A

Dags för en ny bokstav i Malins bokutmaning. Flera dagar sedan hon avslöjade att det var A som gällde den här gången men jag har behövt lite betänketid (samt att sambon menar att husrenovering skall prioteras före bloggande?)
Utmaningen är att nämna en bok OCH en författare på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om vi ska hänföras eller skrämmas bort. För er som vill finns också kategorin litterär karaktär att lägga till.
Douglas Adams - Självklart val eftersom läsningen av liftarens guide och allt annat jag kunde komma över betydde och betyder en hel del. jag älskar hans humor o sätt att vrida på språket... 
Allt för min syster (J Picault)- måste ju bara "härmas" här. En bok som lämnarhel del att tänka på. 
AArtur Dent - Huvudpersonen i Liftarens guide till galaxen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0