vårkänslor

Ah, vilket väder det blev! 
Bestämde att jag visst mådde rätt bra så familjen tog en tripp til Borås för att kolla på ett par bilar, först letade vi oss fram till lantmännens butik som var rätt trassig att hitta... Där bev det ett större fodertråg till kycklingarna, en påse med majsfrö och så fyra kryddplantor... Sedn jakten på bilhandlaren. Vi åkte tre varv innan vi hittade  det och då hade vi passerat där två gånger. Bilen var sliten och rostfläckig som en mässlingsdrabbad - det syntes minsan inte på bilderna - brydde mig inte om att provköra för då hade de fått dra av en femtontusen eller så. Man blir dessutom lite misstänksam varför de behöver hänga in TVÅ wonderbaumgranar?
Belönade oss med thaimat och en sväng bland alla märkliga fynd på ekohallen. Kom hem med en drake som måste vara inspirerad av Örjan den höjdrädda örnen och annat nödvändigt.
Åkte hem o trädgåprdsfixade så att man känner solbrännan hetta i ansiktet. Krukade alla perenner som kom från odla igår i en knökad kartong. Två sorters dagliljor, tre irisar och lite annat skoj o då hade jag behärskat mig rejält för att inte shoppa loss. har fått kaffe och choklad och lyckats koppla bort jobbångest och allt annat kraffs  i flera minuter. Nu blir det mer kaffe, en ipren o soffhörnet resten av kvällen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Tack för titten hos mig! Granngården i Borås ligger ju helt off, vi velade runt oxå när vi skulle dit och inte tror jag att jag hittar dit igen heller ;-). Ha en skön söndag!
/anna

2008-04-20 @ 10:23:35
URL: http://minigrisen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0