listig igen?

Hittade en lista på yfronten och bestämde mig för att det var fullständigt nödvändigt att försöka svara på den...

1. Var hittade du den här listan?
På eminenta yfronten

2. Var är dina föräldrar födda?
eskilstuna och uddevalla har jag för mig.

3. Vad är det senaste du installerade på datorn?
en ny version av acrobat reader  

4. Vilken är din favoritrestaurang?
har inte hittat den ännu

5. När badade du i en pool senast?
Dotterns plaskpool förra sommaren.

6. Har du varit med i någon skolpjäs?
jodå, det har hänt 

7. Hur många barn vill du ha?
beror helt på när man frågar... vissa dagar är ett för mkt även om hon är underbar

8. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
blippig tecno o skränig nationalistisk smörja

9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Nepp, det gäller att grubbla in i det sista var ens röst gör minst skada 

10. Vad har du för TV-kanaler?
vwet inte

11. Har du åkt moped någon gång?
Övade på att bli spätta i åttaårsåldern. Åkte alltid med min ena morbror på hans blå puch dakota tills jag brände mig på avgasröret o vägrade åka med mer. 

12. Har du busringt någon gång?
jepp

13. Har du fått felparkeringsböter?
mängder av pböter på gamla volvon när den pajade o vi inte kunde flytta runt den till olika hörn av krokslätt längre.

14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
möjligt vis fallskärm - men det skulle nog kräva en rejäl sinnesförvirring

15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
säffle? ;-)

16. Har du en egen trädgård?
ja

17. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
gillar Berglins gubbar

18. Kan du alla orden i nationalsången?
Ja.

19. Badkar eller duschkabin?
har kabin nu men drömmer om badkar igen

20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
eh, jag har inte sett en enda film iår...

21. Favoritpizza?
quattro stagioni med vitlök

22. Chips eller popcorn?
chips, om det är någon god sort..
 
23. Vilken färg på läppstift använder du?
Har ett illrött i badrumsskåpet

24. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Nej.

25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej, en släkting har varit med i fröken sverige däremot 

26. Apelsin- eller äppeljuice?
bägge

27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
sambon o dottern o jag käkade kinamat /thai under en intensiv shoppinglördag

28. Favoritchoklad?
mjölkchoklad 

29. När röstade du senast?
röstade på vad?

30. När åt du en hemodlad tomat sist?
för fem år sedan, har inte haft tiden att odla sedan dess men nu har jag sått åtta olika sorters tomater så iår kan jag kanske ta igen det?

31. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Nej, men jag är fortfarande stolt över mina fem prisrosetter från klubbtävlingar i dressyr.  

32. Är du bra på matlagning?
Hyffsad men vill bli bättre

33. Klarar du att tanka själv?
ja, det har jag minsan lärt mig fast jag hade våldsam fobi för det ibörjan

34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Nej.

35. Pepsi eller Coca Cola?
Coca cola.

36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
landstingets slaffsiga byxor o tunika när jag jobbade på städet. 

37. Vad var det senaste du handlade?
köpte halva affären igår, frukt, kött, flingor, mjölk o annat kraffs
  
38. Har du kräkts offentligt?
Utanför förlossningen 2006 men det var inte så mycket till publik där och då

39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
kakmonstret vill ha alla kakorna!

40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Ja. Förälskelse iaf men sedan är det inte säkert att det går att bygga på

41. Har du ringt något betalnummer?
röstade i mellodifestivalen...

42. Kan man vara vän med sitt ex?
Om bägge är överens om att det är slut kan det säkert funka

43. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Hälsade på mormor när hon opererat knät

44. Hade du mycket hår som liten bebis?
jepp, en stor svart kalufs

45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
samma som de senaste fem åren

46. Vad har du i din väska?
nycklar, plånbok, mobil, blöjor, kvitton, kaos...

47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
läser

48. Vad är du tacksam för idag?
Att solen skiner o det är fredag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0