friserat?

Hmmmmmmmm, tur att man aldrig drömt om att bli håfrisörska. Har i två dagar slitit med att fösöka få kapat barnets frisyr lite, lockarna började bli väl vildvuxna o trassliga så det skulle kapas en bit även i nacken. tidigare har jag bara vågat mig på luggen. barnet gillar inte att bli hårpysslad med. kamma får man göra två drag i taget med lämpor emellan... klippning ett saxande här o nästa en timme senare typ. Frisyren ser ut därefter men som helhet ser det sött ut om man inte granskar det för nära vill säga. fröken som tog emot på lämningen idag tyckte att det såg fint ut, det var nog tur att jag fått någig tillåtelse att kapa sista tofsarna på morgonen annars kunde det ha blivit lite väl experimentellt asymetriskt.
Nästa klippning funderar jag på om man kan söva barnet först?
Å andra sidan lär det dröja tills det behöver ansas mer än lugg nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0