sofliggare

tänk att det skall krävas planering som inför ett fältslag för nått så simpelt som att bli soffliggare igen? Vi vill passa på at byta upp oss o skaffa nån bekväm jättesoffa att dega i när man får pausa från allt renoveringskaos. Eftersom vi hitills använt mina fådda skinnsoffor som var begagnatköp redan när jag var bebis och som bott hemma hos såväl mormor morbror och mamma innan jag haft dem så kunde det kanske vara trevligt med nått nytt. Speciellt sedan vi akutkapade tresitssoffan till en tvåsits när den höll på att ge upp... Man saknar verkligen det där med att kunna ligga raklång i soffan o läsa. Visserligen har jag och H lycks sova ett antal ammningstupplurar på soffan förra sommaren men bekvämt var det aldrig.
Vi sa redan då att det skulle bli nya soffor om vi flyttade, nu har vi flyttat. Golven är nyslipade och gammelsofforna skall ner i "gillestugan"/fiskrummet så man kan häcka där och sitta bekvämt om man vill mysa vid öppna spisen i vinter. Vi har spanat på en IKEAsoffa i skinn men den finns inte med på hemsidan så vete sjutton om det bara var nån provmöbel vi förälskat oss i? Skulle vara rätt typiskt... Nu skall vi iaf se till att ta en eftermiddag till att besöka skinngruppen eller vad de heter (de med soffor på taket mot motorvägen förbi Mölndal, sofforna där Kurt Olsson intervjuade folk). Sist vi kikade där konstaterade vi att sofforna var snygga men stora, skulle knappt få plats med en fåtölj i gamla vardagsrummet kändes det som. Verkar sunt att kolla igen nu när vi vet vad vi har att möblera... och så kanske en sväng till IKEA igen för att kolla upp soffan vi spanat på. Lär inte bli gratis på något av ställena men jag känner att våra poängfåtöljer från det stora möbelvaruhuset är en nödlösning. Jag skulle verkligen  vilja ha bekväma armstöd om jag nu inte får vara soffliggare.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas att det löser sig med soffan. :D
Sen tycker jag att det är dags för lite bilder på huset ert. *s*
Kram Linda

2007-09-12 @ 20:03:35
URL: http://lindaspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0