runkarpsresa

Har varit på en avkopplande tripp till småländska Runkarp. Ett ortsnamn som kan bli lite FÖR roligt emellanåt...
Fredagen var inte så avkopplande däremot. Först skulle jag lyckas tömma kameran, packa för resan, stänga in katten i källaren o så måla ett lager färg i trappan till övervåningen. Det är INTE lätt med målningsarbeten när man samtidigt har en inte ens meterhög medhjälpare. hon ille helst sitta i mitt knä och dra mig i håret medan jag målade. Sista tre trappstegen var hon dock väldigt nöjd o glad - upptäckte att det berodde på att hon upptäckt färgburken o att där fanns färgrester på locket.. Så det blev dushen för oss bägge och sanering. Nu tänker jag inte måla mer utan barnvakt för mina nerver tål inte det.
Så kom sambon hem och vi packade in oss i bilen. Trötta och tokhungriga. Dottern mutades med en nektarin och däckade innan Borås och sambon o jag tjaffsade surt om vem som skulle ha koll på var vi skulle.. När vi stannade o tankade bunkrade jag lite choklad o sedan gick blodsockret upp så vi inte bet varandra på resten av vägen. Nere i Värnamo stodingen av oss ut utan paus längre så då stannade vi för en hamburgare. då upptäckte vi att vi åkt ifrån skötväskan (som vanligt höll jag på att säga) men som tur var hade jag packat ombyten o blöjor i vår väska med. Kom fram efter en sista tjaffs om vägen och tre telefonsamtal till värdarna som fick förklara var vi skulle. var lite för mörkt för att känna igen sig då. Så fick vi te o mackor och humöret tinade upp.
Roligast den kvällen var att se dotterns frustration över att vi tänkte sova på golvet när det fanns en säng i andra rummet. Värdparet höll nästan på att få nattsällskap.
Dagen därpå blev det fårskådning och en rundresa till lite lokala aktiviteter som att käka kakor på en fin tebod ute i skogen (dit man inte skulle åka så hungriga som vi var), hamna på en fabriksförsäljning av kokostopppar och så hitta en minidjurpark där man kunde se vad uttrycket "en riktig bock" kommer ifrån. Som vanligt tyckte jag att det var mkt roligare med alla djur än dottern tyckte, hon varinte fullt såroad men inte missnöjd heller.
Sedan tog vi oss tillbaka till torpet och käkade lammgryta. Dottern tyckte nästan att fåren var intressantare på tallriken än i hagen.
När dottern väl somnat fick jag chansen att smita ut o vara med och basta eftersom hon kunde sova på soffan ihop med Y. Himla trevligt med bastu och bad i dammen även om det ar svinkallt i vattnet.
Däckade och vaknade till skitväder, regnet öste ner och man blev rätt tacksam över att ha sluppit det dan innan. Packade in oss i bilen igen och lyckades vara rörande överens o vägen hem.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag tror att jag kanske hittar till teboden nu. Sedan kan det hända att man får Gränsbygden, Herrgårdstoppen och Traryds djurpark på köpet. En bra runda för dem som vill äta och kolla djur.

2007-09-03 @ 14:14:52
URL: http://yfronten.blogg.se
Postat av: Anonym

ja, det är en bra runda. Har snart bara en kartong komostoppar kvar. glufs!

2007-09-03 @ 15:40:12
Postat av: Linda

Låter som att ni hade en riktigt bra helg/resa, trots lite mindre äventyr! :)

2007-09-03 @ 17:40:45
URL: http://lindaspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0