mässfall

jag skulle rymma från familjen och gå på pysselmässa aldeles själv (ja, några andra pysslare skulle väl dit med...) Egentligen var planen att jag skulle gå med C men hon fick förhinder så jag skulle åka in, gå på mässa o sedan bli upphämtad av sambo o barn. Gick ju inte så bra. Först visade det sig att det dröjde en timme tills det gick någon buss till stan när jag var redo att åka och när jag stod där o väntade kom det först en buss o körde förbi alla vid hållplatsen o sedan en som stannade men vägrade öppna dörrarna  för den var fullsatt... Morr! nu är jag verkligen trött på kollektivtrafik... bestämde att jag väntat länge nog (för i tid var den ju inte heller) och ringde sambon. han fick packa in barnet o hämta mig för vidare färd mot stan. Tyvärr visade det sig att han glömt kvar jackan i hastigheten så det var inte så mkt mer att välja på än att de gick med på mässan (där det inte blåste halv storm)
Kändes lagom kul att betala entre för honom när jag dels ville gå i lugn o ro och han inte hade minsta lust att gå på mässa. Naturligtvis tröttnade bågge medföljare raskt på den lilla pysselmässan o tjatade på mig om jag inte var färdig snart... det var jag egentligen inte men jag fick stessa igenom några montrar, gräva i en rolig fyndlåda och handla lite nödvändiga pryttlar. Till nästa gång skall jag komma ihåg att lämna sambo samt dotter hemma enligt planen och att ha med mig lite mer kontanter så jag inte behöver missa sånt jag skulle vilja köpa bara för att jag inte hunnit ta ut pengar. (det var ju min plan att jag skulle ha gjort det på väg från bussen till mässan.
Har iaf spanat in lite som jag vill köpa vid tillfälle.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag hoppas att jag kan komma upp till mässan trots allt. Då lovar jag att jag ska hjälpa dig att shoppa loss. *asg*

2007-09-17 @ 19:30:46
URL: http://lindaspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0