invasion, reflektioner, skitväder och promenader

Sambons pappa fick ett ryck och körde ner från kungliga huvudstaden för att hälsa på i tisdags.  Upptäckte hur mycket det betyder med ett stort hus, nu kan man faktiskt ha gäster utan att hemmet känns hysteriskt invaderat. Lovar ju gott inför Ys besök nästa vecka. Då får vi se om sambon tycker att det är lika skönt att kunna få vara ifred emellanåt. Y och jag blir nog en våldsamt eneverande kombination redan i nyktert skick. Det brukar sällan vara nån mer än vi som förstår hur vansinnigt roliga vi är men arför bry sig.
Fick kavat iväg med "svärfar" på en rejäl promenad i onsdags för att visa lite av omgivningarna och av bara farten har det blivit promenader både torsdag o idag. H somnade i agnen igår o sov i tre timmar - då blev jag tvungen att gå och kolla om hon andades. Blir bara så trött på hur hunden totalt glömmer bort hur man går i koppel.  Skall inte behöva börja varje promenad med en diskussion om den saken men jag får väl skylla mig själv som låtit honom slarva när vi började med vagnspromenader.
Skulle vilja blogga mindre gnäll o mer roliga saker men judt nu känns det mesta gråtrist-trött... är väl sömnbristen som tar ut sin rätt men ochså hela grejenn med bostadsbyte drar upp en massa. Var nog mycket under de där jobbiga åren från mammas diagnos, sjukhusvistelse, bortgång o kampen för att gå vidare som bara trycktes ner och stuvades undan för att jag ens skulle orka. Nu kommer det tillbaka när jag river i flyttkartonger och jag blir trött, ineffektiv och måste släppa allt för att gå och lugna ner mig.
Skitvädret gör väl sitt till... trött på regn och gråväder. Vi har flyttat för nära Borås brukar jag säga ibland men det har regnat lika mkt på andra stället med så den teorin håller nog inte

Kommentarer
Postat av: Ylva

Ja, vi får väl se hur roliga vi blir en sen torsdag kväll. Samt hur länge vi står ut med varandra på fredag.

2007-09-26 @ 14:55:31
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0