bokmässa och kartonger

På grund av stressen kring husförsäljning och allt så blev det ett bokmässebesök inklusive barn på torsdagen. Gör att man ser andra saker än vanligt tror jag. H tyckte inte att det var nån höjdare förrän hon fick komma ur vagnen och galloppera iväg. tre varv runt egmonts monter innan hon ens övervägde att riva ner något. Det var rätt svettigt så vi fick ta igen oss ett tag i lekhörnan. Fördelen var att man kunde lassa allt man samlade på sig under Hs vagn. Det var bra eftersom jag köpte ett par kilo tidningar. Skulle ju inte ha fler böcker eftersom jag blivit lite trött på att gå igenom alla flyttkartonger.
Sedan kom Y på kvällen, trevligt med besök även om vi var lite sega på fredagen o mest satt bredvid varandra med varsin dator och pratade. Det räknas nog som att umgås?
Lördagen gick åt till att städa ur gamla huset. Vi hann inte riktigt färdigt men nu är det inte så mkt kvar. Lite irriterande var att jag uppenbarligen bestält en för liten container. Vi toppade den rejält o ändå är det saker kvar som borde hivas... Känns lite tröstlöst emellanåt så vi bestämde oss för att skita i resten o åka hem. Är rätt mör idag så det får nog stå ifred. Önskar att man kunde be någon annan att samla ihop det o komma hit.... fast flyttstädningen slipper jag iaf fixa, den har jag lejt bort. Lite skönt att iaf känna att vi slipper stå o slita med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0