Soffa!

Äntligen har sofan anlänt. Det var rätt intressant att stå bredvid (med gnälligt barn på armen) o se på när de kämpade med att baxa in den i vardagsrummet.... De fick haka av en dörr för att komma igenom så sambon får hänga på den när han kommer hem - dvs efter han monterat ihop soffan. *s* Jag ser verkligen fram emot att päsa i den och eftersom det inte blir nån ullaredstripp imorgon så får jag glädjas åt att jag kan vara soffliggare.
När de åkt iväg i sin lastbil o barnet vinkat adjö till den så gick vi o tog hand om veden. Först in med tre skottkärror till pannrummet o så lasta av den fådda veden som fått ligga på släpkärran sedan i söndags eftersom all ork var borta när vi kom hem. Kan säga att efter en släpkärra ved så FÖRTJÄNAR jag soffliggning....
Den ser faktiskt inte så monsterstor ut som jag var rädd för och då står den fortfarande med allt embalage kvar. Trodde kanske att den skulle kännas som den tog hela rummet men det verkar som det kan funka iaf.
I övrigt skall jag fortsätta att försöka hämta mig efter husförsäljningen o att kika efter en bil till mig.  Vill ha en bil så jag inte blir så¨låst men har ingen lust att lägga en massa pengar... bah... det ordnar sig hopperligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0