mil med bil...

Idag körde vi ut till min mormor i hällande regn. Det är en rejäl biltur men jag timade in det med Hs sömniga period så hon sov hela vägen ut. Det läskigaste förutom vädret var att en tant försökte byta fil rätt in i mig innan tingstadstunneln. Hon bara blinkade o skulle svänga över o glömde den där detaljen med att se om det var några andra bilar där... Över huvudtaget så hinner man förundras över hur dåligt folk kör... och hur puckat det är upplagt med trafiken i och kring Göteborg. Alla skall in o trängas inne i stan antingen man vill till Göteborg eller bara passera.... o folk panikbyter fil.... Tanten ovan bytte dessutom fil ett hack till och kunde således lika gärna hållt sig i den filen hon startat från eftersom båda de faktiskt gör att man hamnar på samma ställe.
Hunden blev helfnoskig av lycka när han upptäckte vart utflykten slutade, han hade inte direkt varit entusiastisk över att åka så långt (kände hans förebrående blänganden i nacken där han satt i skuffen o önskade barnets vagn åt pepparn) han gav sig inte förrän vi hade gått till sjön och badat trots ösregnet. Barnt var fikamätt och envist. Hon knatade långa bitar av stigen för egen maskin vilket resulterad i många små oplanerade sittpauser eftersom det är milt sagt kuperad terräng. Men det var tydligen så spännande att hon bara nådigast lät mig hjälpa henne på fötter igen o så knatade vidare. Var riktigt imponerad av henne. sedan blev hon rejält trött o jag fick lov att bära igen men efter en laddnong pankakor orkade hon härja ett tag till. Gissa vem som somnade som en stock efter två minuter i bilen? (nej, inte jag... lyckades hålla mig vaken heeeeeeela vägen hem... )
Bilen uppförde sig iaf exemplariskt och skakar bara lite,  den föll inte i bitar på hela vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0