Den dagliga dosen slagsmål

Hepp...
Eftersom barnet bara blev ynkligare och ynkligare jagade jag fram en läkartid till henne i måndags. Läkaren var inte så imponerad av min igenkorkat snoriga avkommas hosta, allt lät tydligen "bra" Däremot hittade hon en dubbelsidig öroninflammation så det blev antibiotikakur. Tre gånger om dagen i fem dagar till ett barn som inte förstår vitsen med det hela. Jag försöker hålla fast med en hand och lirka i medecinen med den andra. Kolven på dossprutan är djävulsk trög och barnet vrålar och klöks. Första försöket hamnade det mesta på utsidan men nu går det bättre. Tur det eftersom barnet går på livet och vid de senaste medecineringen ålar och sprattlar för att ta sig loss. Känns i det här läget som ett sundhetstecken. Så tre gånger om dagen är det STORT slagsmål. Plus alla försök att ge koksalt och näsdroppar för att  hålla snoret i schack. Känner inte direkt att mina sjuksköterskeinsatser uppskattas. Räknar ivrigt ner. Bara åtta doser kvar!

Ylva: skall se vad jag kan åstakomma för lista om snorträsket släpper taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0