uppsamlingsheat

jag orkar inte blogga så mkt nu...  barnet tar resolut o lyfter bort mina fingrar fr tangentbordet när hon tycker att det räcker med datortid för mor o ofta känns det rätt rimligt att fatta vinken o ge sig ut i verkligheten.
Är så kul nu för H har kommit på lite nya saker... man kan skruva av korkar från ramlösaflaskor som blivit kvarglömda på golvet med lite kvar (blir mkt när man häller ut det), man kan plaska i hundens vattenskål - en hel skål med vatten som kan stänkas o kännas på och... ja, att det är förbjudet är bara en extra krydda. man kan anända pennorna, vissa går att ta isär (dvs har en hatt) men de flesta går att göra streck med. På papper eller på sig själv spelar ingen större roll. är imponerad över vilken glad unge vi har, så länge hon får som hon vill är det mesta solsken. går världen henne emot så hörs det...
Tog ett litet brejk igår o rymde iväg på pysselträff i göteborg. var lite för snorig o hängig för att uppskatta det fullt ut men det var trevligt och jag hann göra klart nästan en hel LO. Dessutom mkt stolt för att jag vågade mig iväg i nya bilen. Nu börjar jag våga köra den utan övervakning men helt vn vid den är jag inte än. Parkerar fortfarande med gott om plats, forden var ju lite längre. dessutom blir jag fortfarande förvånad över hur litet bagaget är *s*
Husplanerna känns som ett enda stort planeringsläger nu. Lånekalkyler, listor över vad som måste göras för att kunna sälja nuvarande bostad o för att kunna bo på nästa ställe och mängder av små praktiska saker som skall gå i lås gör att man ligger farligt nära magsår. Det känns som det kan bli verklighet o det är väldigt otäckt men samtidigt väldigt spännande. Känns verkligen som det skulle sitta bra med en nystart. Som det är nu går för mkt tid åt till jobbresor o praktiskt tjaffs. hemmet är inte nått avkopplande ställe pga av diverse faktorer o det känns trångt.
Mitt i all panik inför allt som måste gå i lås börjar det sakta spira ett hopp om att kanske, kanske... o dessutom kommer jag med största säkerhet att kunnahålla en liten flock höns igen. kanske lite fler djur ändå, i får se vad orken o ekonomin säger.
en sak till, plötsligt känns det lite intressant med inredningstidningar igen,här har det mest handlat om att med skohorn försöka få plats med kläder och annat. (ja, ja.. man måste kanske inte ha tre akvarier i vardagsrummet men jag kan ju inte bestämma mig vilka firrar som måste bort, det håller på att lösa sig själv med lite lätt darwinism)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med om att datortid nästan är ett minne blott... Det hinns helt enkelt inte med. Men så mysigt med en liten charmis, det är helt ok utan dator när man får umgås med världens bästa barn, eller hur? *kram*

2007-06-24 @ 21:22:49
URL: http://sissilinnea.wordpress.com/
Postat av: Sissis krypin

Höns förresten, vad mysigt!! Det är verkligen livskvalité att kunna bo så man kan ha höns! Så flyttningen är alltså bestämd nu? Har nog inte riktig hajat att huset är funnet och köpt!

2007-07-01 @ 21:34:42
URL: http://sissilinnea.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0