snöööööööööö!

Vintern dök upp till slut, lite förvånat står man där och fryser när temperaturen går ner till -5 och under efter att ha hållt sig över nollan lääänge. Sedan kom snön och gör att allt ser kristyrdekorerat ut, iaf tills bilarna moddat till det. Jag tycker att det är trevligare att kika på snöfall än pissregn även om det är jobbigt att skotta. Var iaf lättare att skotta i år när man inte var tämligen gravid...
Bvc ringde och väkte mig idag, jag erbjöds komma ett par timmar senare och med tanke på att det toksnöade så ttackade jag för erbjudandet. När vi väl gav oss iväg (jisses vad mkt man får klä på sig och barnet...) var det plogat bitvis men inte på trottoaren så en stor del av vägen fick vi traska ute i körbanan. Gissar att bilisterna inte gillade mig men vad f-n skall man göra? Kan ju inte köra vagn i snöplogsmodd...
Kom lyckligt fram och tillbaka, H godkänd på "besiktningen" och fick beröm för allt hon hade lärt sig. Sånt gillar man *S*
Väl hemma fick mamma skotta snö medan H sov skönhetssömn. Testade krambarheten på snön med, den gick att göra snöbollar av men inte snögubbe. Resultatet blev iaf en fin snölykta som lyser fint i där ute. Men det var ett litet H-vete att få bollarna att stanna där jag ville ha dem så det känns som ett gott dagsverke.
Fick ju fotat en del med men har inte laddat över så vete sjutton hur resultatet blev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0