Sega dagar och små glädjeämnen.

Jag vet inte om det är aktivitetsnivån den senaste tiden eller om det är sömnbrist eller årstiden. Senaste dagarna har jag kännt mig bottenlöst trött och fullt beredd att sälja min lilla familj på blocket eller varför inte hela min tillvaro? Inte så kul tillstånd men det är när man börjar fundera på om man kan hänga sig i morgonrocksskärpet som det börjar bli riktigt illa. Dit har jag inte kommit ännu.
Kan fortfarande hitta små glädjeämnen i tillvaron (förutom dottern som är en källa till både det ena och andra i känsloväg). Investerade lite av mina pengar i att beställa lite nya scrapprylar. Man behöver alltid mer papper - det har jag hävdat långt innan jag ens visste vad scrapbooking var så det är inte så ny åkomma som sambon tror. Har försökt beställa ett par nya tidningar för inspiration och hoppas att de inte är slutsålda och då slank det ju med lite papper och bra att ha i den ordern med. Sedan var jag ju på hugget så då gick jag in på panduros sida. Gillar inte att handla där egentligen eftersom de är lite dyra i förhållande till vad man får för pengarna. SÅ märkliga är de sällan. Nu var det rea på en del och jag kunde beställa mina plastmappar för pappersförvaring. Typiskt nu när jag äntligen hittat ett alternativ. Köpte iaf en, kan alltid vara bra att ha? Bra ursäkt för att shoppa iaf. Sedan jag fick nyhetskatalogen från dem har jag varit sugen på att köpa lite av papprena i "Hannah"-kollektionen, känns ju kul att försöka göra ngt av dem med det namnet och en del verkar rätt snygga. Får väl se hur det är om de nu dyker upp... Orkade inte kolla upp vilka andra nätbutiker som hade dem. Sedan hejdade jag mig innan jag la en beställning i en amerikansk webbbutik. Plånboken grinade så illa så jag kunde inte koncentrera mig.
Istället "råkade" jag hitta en massa fina typsnitt som jag visst behövde ladda ner till min dator. Har länge tjatat om att jag ville kunna få till text som såg ut som skrivmaskinsskrift och nu hittade jag två sånna typsnitt. Då blir man lite nöjd. Ännu nöjdare blir man när man lyckas instalera dem där de skall vara i datorn och det fortfarande verkar lovande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0