schlager och sms-förvirring

Har tittat på schlagerdeltävlingen fr Gävle.
Uggla var lite avslagen tycker jag men en rätt typisk Uggladänga som han nog drar in en del pengar på. Att spendera för kung o fosterland kanske?
Sen en liten gosse fr Sandviken, inte mkt till varken röst eller låt...Sanna Nielsen har jag inte så mktt intresse för och det ändrades inte ikväll.Lite kul med Caroline af Ugglas och Uggla i samma delfinal. Gillar inte riktigt hennes röst men är impad av att hon orkar hålla igång så med mage o allt! (Förra året höll jag ju på att storkna bara av att baxa upp mig och magen till strax under scandinaviums tak.)After Darks låt hade sin text som inte var ett dugg snuskig ord för ord men som kunde tolkas väääääldigt tvetydigt, mer hade deninte och Christer Lindarw måste snart sluta spela snygg tjej och ge sig på ärtiga kvinnor (eller tanter)Sara Dawn Finders tog sitt plagiat direkt till fiinal. Så fort jag hörde refrängen började jag gnola på ”king of wishful thinking”, låten som fanns med på sountracket till pretty woman. Men vilken grupp? Får googla lite. Vore intressant att höra om fler hör likheter.Veronas italienska disco vat inget jag fastnade.Andreas Johnsons låt blev min absoluta favorit och jag var glad att den gick vidare utan problem.. 

Skickade SMS till Y under programmet, de blev lite kryptiska för min telefon och jag är inte sams alla gånger… Det blir märkliga bokstavsanhopningar som inte är ord på nått känt språk och dessutom kan man råka skicka iväg sitt svar mitt i försöken att skriva det.  Hoppas du begrep ungefär vad jag menade iaf?


Kommentarer
Postat av: Ylva

Jodå, jag förstod nog det mesta av dina sms, i alla fall när du förklarat dem. Själv har jag gjort ett jätteroligt felskick. Skulle skriva till Karin "Fint. Här blir man bara hälld vin på." Hon skulle färga mina ögonfransat och dagen innan hade hon varit hos oss och sett när Kalle spillde ut ett glas rött. Jag råkade skicka till en kille som började undra...

2007-02-28 @ 15:03:03
URL: http://www.yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0