konsten att läsa

Jag brukade vara riktigt snabb på att läsa och kunna klämma en roman om dagen om man inte behövde bry sig om petitesser som att jobba och så. De första månaderna med barnet kunde man amma och läsa samtidigt (om man valde böcker som inte var tunga att hålla) men sedan började barnet bli mobilt och nyfiket. Nu vii H gärna läsa min bok, den prasslar så roligt.. speciellt när man försöker dra ut sidorna eller skrynklar till dem.
Nu för tiden tror jag altså att jag hunnit läsa mycket när jag avslutat ett helt kapitel... Så sedan dotterns litteraturintresse vaknade har jag gått över till pocket ist för biblioteksböcker. Dels kan jag ha den liggande i månader och dels är det ingen katastrof om dottern kommer åt att "läsa" den. Kommer nog att ta tid innan jag kan avsluta "historikern"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0