Förstå sitt eget bästa?

Det är inte alltid rätt att göra de rätta valen, jag vet ju det. Jag som blir sittande vid datorn när jag borde sova och som sällan kan motstå den där kakan till kaffet.
Men det hindrar inte att det känns lite hopplöst emellanåt att hålla ordning på en som har noll koll på att det är ett dåligt val att länga sig från soffan med huvudet före eller tugga på laptopens strömkabel. Känns som om dagarna mest går åt till att tjaffsa just nu. Är det kallt ute så BEHÖVER man klä på sig varma kläder, mössa och vantar. Även om vantar är det tristaste och otäckaste som finns så värmer de rätt gott i sju minus. "så ta inte AV vantarna hela tiden unge"! Är man täppt i näsan så är näsdroppar/eller nässpray faktiskt till viss hjälp för att kunna andas så man får stå ut med obehaget, och nej, det går inte lika bra att ta nässpry i munnen. Du kommer att förstå det när du blir äldre (hoppas jag).
Känner mig som en tjatmaskin.
AKTA den! FÖRSIKTIGT nu! Klappa fint (annars klappar katten till DIG)! Håll I dig nu gumman! Spotta ut den där! NEJ! INTE röra den! NEEEEJ säger mamma!
Puh, jag blir trött av att höra mig.... Men H stänger för det mesta öronen, bra taktik. Iaf om man inte är intresserad av att förstå sitt eget bästa ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0