Bokrea

Orkade inte ge mig iväg på bokrea mitt i natten, var hänig och trött så jag knallade iväg mitt på dagen idag istället. Fick bli med barnvagn och allt så jag bad en stilla bön att det inte skulle vara fullpackat. Blev nog bönhörd för det var rätt rimligt. Intressant att de kan dra så mkt folk till en lokal mitt ute i ingenstans och kul för bilhandlaren som hyrt ut halva sin lokal att se SÅ mkt folk. Är nog större kundtillströmning än vad han själv har under ett år.
Hittade nästan allt jag behövde och lite till. Var sansad och handlade bara för tusen spänn, det tycker jag är rätt bra investering i fackböcker och barnböcker men hade priserna varit bättre hade jag shoppat mer. Mest överaskande köp idag var en faktabok om första värdskriget. Mina bokhyllor kan snart tjäna som filial till biblioteket.
Det kanske är lösningen på mina karriärproblem, öppna eget? ;-) Eller skriva porrnoveller som det stod om i HD fast det verkar så trååååååååååååkigt.
H var arg och satt i sin vagn och skällde upprört på allt och alla större delen av tiden som vi var där, det totala sammanbrottet hölls stången av att hon fick ansvara för ett tillknycklat exemplar av "gonatt lampan". en av mina favoritbarnböcker som jag nu kunde fynda eftersom det såg ut som nån försökt böja den..
H blev gladare när vi kom ut och jag blev argare för ett gäng puckon hade parkerat på GÅNGVÄGEN utanför realokalen... *grrrr* gissa om man var frestad att "råka" repa lacken på dem?
Fast sedan blev jag glad och harmonisk igen och som belöning hittade jag broderiboken, som varit slut på bokhandelns rea, bland böckerna i mataffärens reapall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0