sorteringslåda..

Dottern sitter o försöker få i de olikformade klossarna i sorteringslådan. Hon försöker envis som synden pressa i den trekantiga klossen i det sexkantiga hålet o tar i så hon stånkar. När det inte funkar ger hon klossen till mig och vill INTE pröva om den möjligtvis kan gå att fi igenom nått annat håt, tex det trekantiga.... Jag tror vi är släkt även om min envishet har slipats av lita av livets raliteter. Tror fortfarande jag, på ett annat plan i livet kan bli tvärförbannad för att den trekantiga klossen inte passar i det sexkantiga hålet och så skiter jag i allt för att det inte fungerar.... Mn jag jobbar på att utvecklas snarare än invecklas.
Funderar på det där med att vara verbal o bra på att formulera siog. Bra på att korrekturläsa är jag uppenbarligen inget vidare på... borde väl skriva i world o sedan klistra in i bloggen men om jag gör det blir det inte av att jag skriver - inte för att så många skulle sörja den förlusten men det är iaf ett andningshål för att få ur sig lite av grubblet..
Idag har vi varit o schopppat. Ny matstol till barnet så hon kan kliva i sin stol själv. En sväng på IKEA o på det storhandling... familjen är lite mör och skall njuta av nyköpt, nybryggt julte, fast barnet tar nog och håller sig till pepparkakor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0