...bara regn hos mig

Min teori om att vädret skulle bli fint efter sambons semester höll inte riktigt... Måndag o tisdag var rätt OK men nu är der regn, regn, regn igen. Vi får väl hitta på nån sysselsättning H o jag så vi inte förgås av leda. Om vi får fixat golven kan man möblera upp huset men det lär ju inte bli den här helgen iaf.
Går trögt med alla projekt nu. Hönshuset har inte kommit en milimeter från planeringsstadiet och ungefär lika med trädgården o odlingarna. Lockar inte att gå ut o gräva odlingsbäddar i ösregn. Drömmer rosakantade små drömmar om alla djur jag skulle kunna skaffa här men med tanke på hur lite ork jag har nu lär det få stanna på idéstadiet. När vi var på Borås djurpark förra veckan så var det jag som var mest engagerad i barnens zoo. H gick o satte sig på en stock medan mamma klappade get. Att dömma av engagemanget i de olika djuren där röstar H för en apa eller iaf en struts.
I tisdags fick vi iaf en promenad lång nog att ta reda på vad skylten "älgbana" innebar. Det är en skjutbana som misstänkt. Vet inte om vi kommer att höra den hit bort, det verkar iaf rätt strikt med när den får användas.
Får fortsätta försöka lista ut hur dags posten kommer hit, den verkar iaf komma tidigare än jag utgick från. Har inte riktigt tid att sitta o spana efter postbilen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0