Personliga Persson

Maktskifte i en högkonjunktur, näst intill en politisk sensation? Men vad annat kan man vänta med en stadsminister som totalt verklighetsfrämmande missar väljarnas groende missnöje och deklarerar att allt skall fortsätta som förut. Lätt för Person att säga att sysselsättningsfrågan inte är viktig. När han lämnar sin avskedsansökan idag så innebär det inte en karens från a-kassan, eviga pappersexercisen för att skicka in rätt intyg och att ifrågasättas av arbetsförmedlare vars uppgift inte längre främst är att hjälpa folk att hitta jobb utan att övervaka så att ingen råkar ha fått en krona utan att skriva oändligt antal ansökningshandlingar. Det är inte kvallitet som räknas utan kvantitet. Strunt att du inte har läkarexamen, sök som hjärnkirurg ändå – då har du ju iaf försökt få jobb.

Jag har inte en aaaaaaaning om hur det kommer att vara att gå ut i arbetslöshet efter min mammaledighet men det jag iaf önskar mig är ett system som åtminstone ser det som en fördel att du iaf försökt jobba . Det måste ju vara mer lönsamt att faktiskt hoppa in som timvikarie. Inte som nu mest leda till att det krånglar med a-kasseersättningen.
Men Personlige Persson ser rätt nöjd ut för en som förlorat valet  och som fått folk som inte röstat på 30 år att gå till vallokalen bara för att göra honom arbetslös.


Kommentarer
Postat av: Anonym

att rösta på en allians som strävar mot kapitalism är själviskt!

2006-09-18 @ 12:32:42
URL: http://foxxy.blogg.se
Postat av: Laokon

Men Foxxy ska det inte vara lönsammare att jobba än att gå på a-kassa? Det tycker jag i alla fall och det må vara själviskt jag vet inte.

2006-09-18 @ 18:46:54
Postat av: Maria

...och Persson är ju själva urbilden av osjälviskhet?

2006-09-18 @ 19:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0