Läsro i förbifarten

Det är svårt att hinna med nått nu. H är världens mittpunkt och skall ha all uppmärksamhet. Hon är mkt bestämd på den punkten. Roligast just nu är att tugga på delar av mamma, på de egna fötterna eller på vad man nu kan på tag i. Tand på G? En annan höjdare är att ”flyga” så både mor och far kommer att utveckla armmuskler av stål efter att ha hissat sin dotter vågrätt i luften oräkneliga gånger under dagen.

OM man hinner kolla runt på nätet när hon sover så har jag börjat läsa DN:s bokrecensioner i allt större utsträckning. Känns som om man måste upprätthålla nått slags koll även under mammaledigheten. (ledighet!?) Iaf så recenserades Niemis nyaste igår. Lät som om den får stå kvar på ”att läsa”-listan. Fast jag förstår inte varför kritikerna verkar så förundrade över hans temabyten. Jag tycker att allt har funnits med i hans dikter. Jag är rätt så stolt över att jag ”upptäckte” honom redan då, innan succén med ”populärmusik från Vittula”. Var kanske lite för ung för att fatta vidare mkt av dem (gick i högstadiet) men å andra sidan är det väl sällan man förstår allt så bra som just då? Iaf gör det att jag känner mig som om jag är beredd på det mesta när jag läser hans böcker. Rymdhistorien kändes väldigt bekant efter dikterna, måste läsa om dem igen snart. Poesi är ju bra för det kan man läsa lite i taget. En klar fördel om man försöker amma och läsa samtidigt. Pocket är att rekommendera i det läget. Lättare och inga vassa hörn så man kan luta dem lite lätt mot bebisen emellanåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0