tisdagstrött

Var så duktig och fick äntligen fixat gravarna i söndags, lämnade far och dotter åt varandra och hade en barnledig timme som tillbringades på blomsteraffären (där jag inte ens köpte några hoyor för de var risiga, dyra och tråkiga. Det enda jag "råkade" köpa var en amaryllislök) och sedan på kyrkogården. Mitt nya liv som småbarnsmamma: muntra egentidsutflykter till ställen som matbutiken och kyrkogården.
Igår var vi på babysimm och testade att dyka för första gången, ingen större succe. Tror inte riktigt hon är på humör den här veckan. Labil liten sak som växlar mellan glädje och ilska fortare än sin mor. Idag har vi varit på sexmånaderskontroll på BVC, besiktigad och funnen godkänd. Stolt mamma när de tyckte att hon var duktig som kunde sitta och var så stadig. Men hon vägrade konversera dem, pratade desto mer när vi kommit därifrån. 
Nu är hon grötad och sitter på golvet och leker (i sällskap av pappa) och jag hör på gnälligheten att det näörmar sig sovdags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0