jubilaren

Idag har jag varit morsa i ett halvår. Känns dels mycket kortare och dels längre.  Känns inte som om det var så många veckor sedan hon var nyfödd och hjälplös men samtidigt känns det som om hon alltid funnits här. Födelsedagsbarnet själv har ett växlande humör men mestadels fullt solsken och en massa snackande och nya ljud men en del gnölande emellan. Jag skyller på tänder. Första tanden är på väg att bryta igenom, känner ett sylvasst hörn i underkäken men titta på underverket får man inte för hon håller tungan i vägen. Är en vansinnig skillnad på vad hon kan nu för tiden, sitter tämligen stadigt utan stöd tills hon ser något som hon vill ha och dyker efter det, står i knäet med stöd, tar tag i saker och kan flytta saker mellan händerna, skaka dem och banka med dem. Håller på att öva på tricket med att släppa dem på golvet men det behärskar hon inte riktigt. Barnvagnens liggdel åkte undan i gömmorna för en månad sedan, nu skall det sittas för det mesta men det kan gå bra att halvligga med. Kan bli lite avundsjuk på att få bli kringkörd nedgosad i ett varmt fårskinn när man själv är lite lagom ruggig och tröttfotad *S*

Själv har jag förvärvat betydligt bättre reflexer än vanligt, kan fånga henne i oväntade dykningar med en kapacitet som får mig att fundera på om man utvecklar superkrafter som mamma? Övar dessutom upp tålamodet genom matningar där det mesta tycks hamna överallt utom i barnets mage. Funderat på om man skulle mata bebisen i galonställ men hon skulle nog få in maten under det med. Ju mindre kläder desto mindre tvätt och sedan spola av allt verkar vara bästa taktiken.

Igår var vi ute i årets första vinterdag. H tittade förvånat på allt det vita, så brukar inte ute se ut utanför. Gick riktigt bra utan varken förfrysningar eller benbrott men jag kan ju säga att jag inte höll på att komma uppför lilla backen från affären för den är liten, brant och igår var den snorhal.


Kommentarer
Postat av: sissi

Grattis på sexmånadersdagen i efterskott! :-)

2006-11-18 @ 21:08:36
URL: http://sissilinnea.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0