Att bo på varandra

Eftersom sambons syster och hennes snubbe letar hus så har vi hängt med och kikat på en del, lite kul är det ju också att kika på hur utbudet är för lite större bostäder... Iaf har jag börjat grubbla på den mänskliga flockinstinkten. Hur sjutton kommer det sig att man lägger husen så tätt? Kan förstå det på sånna ställen som Stureby i Stockholm där folk gärna vill bo och de stora villatomterna styckas av till frimärken som knappt rymmer huset. Förstår att efterfrågan gör att man bor som packade sillar även om jag aldrig i livet skulle vilja bo så själv. Men varför i herrans namn bygger man huse i knät på grannen när man har åtskilliga kvadratmeter att välja på? Tittade på hus mitt ute i ingenstans och då har man byggt hus tjugo meter från grannen typ... Om man är så rädd för att vara ensam kanske man inte skall bosätta sig mitt ute i skogen? Jag förstår verkligen inte mig på det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0