utbildad till en tredjedel?

har varit på föräldrarutbildning idag. Det skall vara tre gånger och alla tillfällen ligger på måndag förmiddag. Känns inte som den bästa tiden och sambon slapp gå med utan fick gå och lyssna på folk som pratade på jobbet istället. även om jag kände mig en smula ensam eftersom alla andra kom i parform så kändes det ändå som en vettig prioritering. Det mesta hade man redan läst om och det kändes inte helt givande att ha huttrat ner för att sitta och lyssna i tre och en halv timme (inklusiva kaffepaus). Var som ett eko av alla mer eller mindre meningslösa föreläsningar man suttit av, fast vad skall man annars ta sig för en måndag mogon? Sova? (helt klart lockande) Fick ont på konstiga ställen och fick se en förlossningsfilm som tydligen har gått ifrån det där med blodiga närbilder av förlossningen så det var inte så farligt. Fick ytterligare påspädning av nojjan över att ligisten inte vänder på sig självmant. Kejsarsnitt känns inte alls lockande känner jag.  Har försökt tala tillrätta men än så länge ligger h*n bekvämt med min lever som huvudkudde.
Två gånger till och har jag inget roligare för mig så får jag väl gå dit och se om jag blir en färdigutbildad förälder på kuppen.
Skulle gått till arbetsförmedlinge efter tänkte jag men de hade lunchstängt och jag kände att jag inte orkade med mer så jag knallade hem. Det var en riktigt trevlig promenad för temperaturen hade stigit till hela -2 så man frös nästan inte ihjäl alls... Får bli en promenad till AF senare i veckan, då med marginal för lunchpauser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0